Friday, January 20, 2017

Sporty shoot - workout clothes




Matching set - Cubus / shoes - skopunkten
Photo's by Camilla - insta here, website here



Dinsdag was ik weer sinds lange tijd bij de studio van Umemodellen. Het thema was "catalogue" en ik had 3 outfitjes gestyled/meegenomen om te schieten. Dit workout setje was de eerste look. Ik vind de foto's echt super gaaf geworden! Ik kreeg veel complimentjes over mijn modelling skills. Het is altijd een echte ego booster om daar te komen haha! Maar goed, dat komt ook zeker omdat ik super goed in mijn vel zit de laatste tijd. Sinds dat ik terug ben gekomen van mijn vakantie in Griekenland is het roer omgegaan. Gezond eten en lekker bewegen! Voordat ik iets in mijn mond stop denk ik wel twee keer na of mijn lichaam deze energie wel kan gebruiken. Als het inhoudsloze calorien zijn, laat ik het meestal liggen. 

Onderaan dit bericht zie je een foto van mij in Griekenland. Hier kan je echt goed het verschil zien in mijn lichaam! Ik ben altijd al heel dun geweest, maar nadat ik naar Zweden ben verhuist ben ik een beetje aangekomen (spieren verloren - vet erbij gekregen, vooral bij mijn benen). Niet erg hoor want ik kan hebben, maar mijn atlethische bouw was nu wel verstopt onder een zacht laagje fluff. Ik wist dat ik in een veel betere vorm kon zijn als ik mijn lichaam maar goed verzorgde. Je hebt immers maar een lichaam dus je moet er alles aan doen om die happy te houden! Het is echt ongelofelijk hoeveel meer energie ik heb sinds ik ben begonnen! 4 maanden zijn voorbij gegaan en ik ben helemaal happy!

Hoe ik het doe
Op een gewone werkdag eet ik meestal: havermout of een smoothie voor ontbijt, groentes en ei/falafel/bonen voor lunch, een gerecht met groentes en bruine rijst/quinoa/bonen/linzen en een paar keer per week vlees voor avond eten, & fruit/nootjes/crackers/gezonde zelfgebakken lekkernijen voor snackjes tussendoor. Ik zorg dat ik elke 3-4 uur iets eet zodat ik altijd genoeg energie heb om mijn motortje te laten branden. Op zondag heb ik een cheat day en dan mag ik lekker snoepen van mezelf. Zo hou ik mijn metabolisme goed aan de gang en raakt mijn lichaam niet in paniek zodra ik een keer iets anders eet. En dat werkt prima voor mij, kijk maar naar mijn dikke vette sixpack!!!

En voor de mensen die nieuwschierig zijn: Ik had eerst rond de 18-19% lichaamsvet en ben nu rond de 15-16%. En maak je maar geen zorgen: Ik wil niet afvallen, ik wil gewoon mooie spieren opbouwen die het kleine vetlaagje kunnen vervangen.  (En dat heb ik al aardig bereikt, nu een kwestie van bijhouden!)




Tuesday I went to the Umemodellen studio again. The theme was "catalogue" and I styled/brought 3 outfits to shoot. This matching workout set was the first look. I think the pictures turned out so so cool! I got a lot of compliments on my modeling skills. I always get such a always such a ego boost when I go there haha! But yeah, it's probably also because I'm really feelin' myself right now. Since I got back from my vacation in Greece I completely changed my mindset. Healthy eating and lots of exercise! Before I put food in my mouth, I really think to myself if my body can use that energy. If it's just empty calories, I usually don't eat it. 

Below in this post you'll see a picture of me in Greece. Here you can really see how my body has changed! I was always very skinny but after I moved to Sweden I put on some weight (lost some muscle - got some fat instead, especially around my thighs). Not a bad thing at all cause I can definitely get away with it, but my lean athletic figure was hiding under a small layer of fluffy softness hehe. I knew I could be in a better shape if I just treat my body right. You only have one body so you better keep it in the best shape you can! I can't even describe how much more energy I've gotten since I started! 4 months have passed now and I'm feeling super happy!


How I do it
On a regular working day I usually eat: oatmeal/smoothie for breakfast, veggies with egg/falafel/beans for lunch, a dish with veggies and brown rice/quinoa/beans/lentils and a few times a week with meat for dinner, & fruit/nuts/crackers/healthy homemade baked stuff to snack on during the day. I make sure to eat something every 3-4 hours so that I have enough energy to keep my engine going the whole day. On Sundays I have a cheat day and then I can eat what I want. This way my metabolism doesn't slow down and my body won't panic when I eat something that different from my routine. And it work fine for me, just look at my mega six pack!!!

For the people that are wondering: I was at 19-18% body fat and now I'm around 16-15%. And you don't have to worry: I'm not focused on loosing weight, but on toning my muscles and get fit. (and I sorta reached that goal already... now it's just to maintain it!)



Me in Greece, last October. Do you see how bad my skin was as well? Treating your body right with good nutritious food has more effects than you might think. Post about my skin transformation coming very soon.



No comments:

Post a Comment